Coca-Cola, Microsoft, Unilever, μερικές από τις εταιρείες που διακόπτουν τις διαφημίσεις από το Facebook

Τι είναι το #StopHateforProfit; Γιατί το Facebook; Και τι αποτέλεσμα θα έχει;

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Facebook αντιμετωπίζει ένα οργανωμένο μποϊκοτάζ από διαφημιστές που πρόκειται να ξεκινήσει την 1η Ιουλίου. Δεν προέρχονται από μικρές εταιρείες αλλά μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Hershey, Honda και Verizon, οι οποίες έχουν σταματήσει τις δαπάνες τους προς το Facebook.

Ο στόχος της εκστρατείας #StopHateforProfit είναι να πιέσει το μεγάλο κοινωνικό μέσο να αλλάξει το τρόπο που χειρίζεται τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση, συμπεριλαμβανομένων συχνά εμπρηστικών δημοσιεύσεων από τον Πρόεδρο Τραμπ. Οι εταιρείες δεσμεύονται να σταματήσουν τη διαφήμιση στο Facebook και το Instagram για τουλάχιστον ένα μήνα.

Ορισμένες εταιρείες έχουν κάνει το μποϊκοτάζ ένα βήμα παραπέρα, διακόπτοντας τις διαφημίσεις τους από όλες (ή τις περισσότερες) πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, με την λίστα αυτή περιλαμβάνει τις Coca-Cola, Starbucks και Unilever. Η Microsoft έχει επίσης αναστείλει τη διαφήμισή της στο Facebook, τουλάχιστον έως τον Αύγουστο. Ναι, είναι μια δυνητικά μεγάλη υπόθεση. Το αν η λήψη διαφημιστικών δολαρίων θα έχει αντίκτυπο – οικονομικά ή με άλλο τρόπο – δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Γιατί όμως συμβαίνουν όλα αυτά; Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για το μποϊκοτάζ των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τι σημαίνει όλα αυτά.

Πώς ξεκίνησε το μποϊκοτάζ της διαφήμισης Facebook;

Ένας συνασπισμός οργανώσεων πολιτικών δικαιωμάτων, όπως το Anti-Defamation League, το NAACP, το Color of Change και το Sleeping Giants ξεκίνησαν την εκστρατεία στις 17 Ιουνίου. Στο Facebook, ισχυρίζονται, ότι επέτρεψε στις ομάδες μίσους να αναπτυχθούν στην πλατφόρμα του με πολλά άτομα να ενταχθούν σε εξτρεμιστικές ομάδες λόγω των εργαλείων προτάσεων της πλατφόρμας. Μια μελέτη της ADL διαπίστωσε ότι το 42% των καθημερινών χρηστών είχαν βιώσει παρενόχληση στην πλατφόρμα.

Τι θέλουν οι εταιρείες που μποϊκοτάρουν το Facebook;

Η ομάδα των εταιρειών έχει μια μεγάλη λίστα ζητημάτων. Όπως οι αλλαγές πολιτικής για την αποτροπή ρητορικής μίσους και αλγορίθμων ενημέρωσης, την πρόσληψη στελεχών επιπέδου C με εξειδίκευση πολιτικών δικαιωμάτων, τη διενέργεια ελέγχου τρίτων για μίσος και παραπληροφόρηση, προσφέροντας επιστροφές χρημάτων στους διαφημιζόμενους όταν οι διαφημίσεις τους εμφανίζονται με “προβληματικό” περιεχόμενο που συντάσσεται με τις πεποιθήσεις αυτές και παροχή εκπαίδευσης για το θέμα της προκατάληψης για τους συντονιστές ανθρώπινου περιεχομένου.

Τι άλλο κερδίζουν όμως οι εταιρείες από αυτό το διαφημιστικό μποϊκοτάζ;

Πολλές εταιρείες ορίζουν τους διαφημιστικούς τους προϋπολογισμούς ανά τρίμηνο και, όπως θα μπορούσατε να φανταστείτε, το πιο πρόσφατο τρίμηνο ήταν άσχημο για πολλές εταιρείες λόγω της πανδημίας του Covid 19. Πολλοί ήθελαν ήδη να μειώσουν τους διαφημιστικούς τους προϋπολογισμούς τους επόμενους μήνες. Έτσι, αν σταματήσουν να ξοδεύουν χρήματα σε διαφημίσεις κοινωνικών μέσων, θεωρητικά, εξοικονομούν χρήματα. Και όχι μόνο αυτό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι με αυτόν τρόπο, πάλι διαφημίζονται.

Ορισμένες εταιρείες, όπως η Coca-Cola, δεν μποϊκοτάρουν μόνο το Facebook και το Instagram

Αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks, Unilever, Coca-Cola και Diageo, ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν τη διαφήμιση σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων (με την Starbucks να λέει ότι θα συνεχίσει να προβάλλει διαφημίσεις της στο YouTube). Σύμφωνα με την Axios, η Microsoft ανέστειλε τη διαφήμιση στο Facebook και το Instagram τον Μάιο και ενδέχεται να συνεχίσει να το κάνει τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο.

Ένα μποϊκοτάζ διαφήμισης όπως αυτό θα κάνει τη διαφορά στην γραμμή πλεύσης του Facebook;

Μια ανάλυση από το Fortune διαπιστώνει ότι θα χρειαστούν χιλιάδες από τους 8 εκατομμύρια διαφημιζόμενους στο Facebook για να κάνουν ένα χτύπημα. Πέρυσι, το Facebook είχε σχεδόν 70 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις, πολλοί αναλυτές βλέπουν το μποϊκοτάζ ως συμβολικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Gizmodo, δεν έχουν πει όλες οι μάρκες που εμπλέκονται στο μποϊκοτάζ αν θα τραβήξουν τις διαφημίσεις τους από το Facebook’s Audience Network, το οποίο επιτρέπει στις εταιρείες να διαφημίζονται σε εφαρμογές τρίτων χρησιμοποιώντας τα δεδομένα στόχευσης του Facebook.

Πώς ανταποκρίνεται το Facebook στο μποϊκοτάζ της διαφήμισης;

Η Carolyn Everson, αντιπρόεδρος για τις λύσεις του παγκόσμιου μάρκετινγκ στο Facebook, δήλωσε ότι η εταιρεία σέβεται τις αποφάσεις των εμπορικών σημάτων και παραμένει «επικεντρωμένη στο σημαντικό έργο της κατάργησης της ρητορικής μίσους και της παροχής κρίσιμων πληροφοριών ψήφου», προσθέτοντας ότι είχε «συνομιλίες με εμπόρους και οργανώσεις πολιτικών δικαιωμάτων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Zuckerberg δήλωσε ότι η εταιρεία θέτει νέους περιορισμούς στο περιεχόμενο μίσους στις διαφημίσεις, απαγορεύοντας ρητά διαφημίσεις που ενθαρρύνουν φυλετικές διαιρέσεις (αλλά οι περιορισμοί δεν ισχύουν για μη αμειβόμενες αναρτήσεις).

Ποιες εταιρείες έχουν συμμετάσχει στο μποϊκοτάζ διαφημίσεων στο Facebook;

Εδώ είναι οι εταιρείες που έχουν εγγραφεί στην καμπάνια #StopHateforProfit, η οποία απαιτεί διακοπή των διαφημιστικών δαπανών στο Facebook από την 1η Ιουλίου.

  • Ben & Jerry’s
  • Hershey
  • Honda
  • KIND
  • Madewell
  • The North Face
  • Patagonia
  • Target
  • Verizon

Leave your vote

Don’t Stop Here

More To Explore

MOVIES

Dune, της Αργυρώ Σπάρταλη

Της Αργυρώ Σπάρταλη Ένα ταξίδι με έναν μυθικό και συναισθηματικά φορτισμένο ήρωα, το “Dune” αφηγείται την ιστορία του Πολ Ατρείδης, ενός λαμπρού και ταλαντούχου νεαρού

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x